úterý 14. července 2015

Špajzka

Špajzka stará asi 120 let.
( po ZB. prababičce)
Viděla jsem u jeho rodičů v garáži a tak jsem žadonila a dostali jsme hned dvě a k tomu kredenc.
t
Stačilo jen vybrousit starý lehký hnědý nátěr. 
Přebrousila jsem jen trochu, aby zůstala patina.
Je zajímavé, jak jsou napevno udělané i police (nejdou vyndat), skvělý vnitřní šuplík, závěsné panty jako u dveří.  
Nádherná poctivá stará práce. 
Zb. dovrtal nohy z hranolku. 
Spodní část trochu hodně provrtaná červotoči. Nevadí. 
2x jsem napustila Bochemitem (1:5), pak jsem drolící se části napustila klihem, tak lepidlo do dřeva nasáklo a zpevnilo se. Poté 2 vrstvy tvrdého voskového oleje. Tak, at' už si tam dělají, co chtějí, jestli tam ještě jsou a vydrželi hluk brusky.
t
Nyní je v nově zrekonstruované chodbě (pokojíku), jako první část nábytku. 
Zatím tam má ZB. nejčastěji používaný oděv = montérky :-)
A že jich má !!!



A takhle vypadala před zásahem:

3 komentáře:

  1. to je nadherny! moc krasny.
    prave jsem u odstranovani nateru stare dvere 2. dil.
    na vasich prikladech se neustale motivuju. dekuju.
    jde me to moc ztuha.
    sarka

    OdpovědětVymazat